02 dicembre 2008

Hapjes voor het feest van Radio Onda Italiana

Het is een heuse marathon geweest, en ik geloof de laatste die ik heb gelopen. De volgende keer dat ik mezelf weer aanmeld voor zoiets, laat me deze post weer lezen: mijn benen houden me nog steeds niet staand en heb overal spierpijn. En een oneindig slaap!
Twee maanden lang heb ik alleen aan eten gedacht, aan de hoeveelheid eten die ik moest kopen en voorbereiden en ojeee als het op is, waar is de dichtstbijzijnde supermarkt die ook op zondag open is... om er niet van te slapen!
Ik plaats nu de lijst van wat ik allemaal heb voorbereid voor circa 100 personen. Dat zijn de hapjes waarvan heeft kunnen genieten wie naar het feest is gekomen. Wie niet is gekomen... nou ja, die heeft echt wel wat gemist, hoor!
Langzaamaan zal ik de recepten met bijhorende foto's plaatsen.

Ik wil publiekelijk mijn jonge collega van kantoor bedanken. Ze heet Lin Zheng en is Chinees uit China (dus niet in Nederland geboren). Van 12 uur 's middags tot na 8 uur 's avonds heeft ze mij gezelschap gehouden in de kleine keuken van de feestlocatie en heeft mij gigantisch veel geholpen in de voorbereiding van de hapjes. Ze heeft de hapjes versierd en heeft nog ontelbare veel kleine precisiehandelingen verricht met ongelooflijk veel nauwkeurigheid en geduld. En ze heeft continu foto's gemaakt van de verschillende gerechten. Ik zal telkens aangeven welke foto's van haar zijn. GRAZIE LIN!

In verschillende volgorde hebben we gemaakt:

Pizza, prosciutto e fichi - Pizza, ham en vijgen
Baguette gorgonzola e pere - Stokbrood met gorgonzola en peer
Baguette caprino e salsa di rughetta - Stokbrood met geitenkaas en rucolasaus
Pane nero burro e alici - Bruin brood met boter en ansjovis
Polpette di carne con salsa al basilico - Gehaktballetjes met basilicumsaus
Involtini di salame con l’oliva verde - Salamirolletjes met een groene olijf erin
Crostini di patè di pomodori secchi - Crostini met gedroogde tomatenpatè
Conchiglioni di pasta farciti di ragù vegetale - Pasta gevuld met vegetarische tomatensaus
Tartine al patè di carciofini - Stokbrood met artisjokkenpatè
Cubetti di frittata alle cipolle - Blokjes uienomelette
Spiedini di pomodorini, basilico e mozzarellina - Spiesjes met tomaat, basilicum en mozzarella
Mezze uova sode con ciuffo di maionese, gamberetto e prezzemolo - Halve eieren met mayo en garnaaltje
Bicchierini di pannacotta con salsa al caffè - Bekertjes pannacotta met koffiesaus
Tartellette crema e marmellata di lamponi - Taartjes met banketbakkersroom en frambozenjam
Biscotti chicchi al caffè - Koffiebonenkoekjes
Cocchini-biscotti al cocco - Kokoskoekjes

Nessun commento: