03 febbraio 2020

Zucca al forno ripiena di formaggio
Pompoen uit de oven gevuld met kaas


Ad una cena avevo ospiti vegetariani, quindi mi sono dovuta inventare un secondo caldo e proteinico. 
Ho preso una zucchetta tipo butternut, lavata e aperta per il lungo.
L'ho scavata un po', salata per bene e messi dadini di formaggio: Asiago giovane, formaggio di capra olandese al fienogreco, parmigiano grattugiato e timo limone. 
In forno a 180°C finquando la polpa è morbida e il formaggio fuso completamente. Ci vuole un'ora abbondante per una zucchetta lunga 18 cm. 
Buonissima, una specie di fonduta di formaggio nella zucca!
Devo provare con il gorgonzola e l'Asiago...

~~~~ Nederlands

Bij een diner had ik vegetarische gasten en ik had een tweede warm en eiwitrijk gerecht nodig.
Zo heb ik een butternut pompoen gewassen en in de lengte geopend.
Ik heb de zaden verwijderd en een beetje uitgehold, goed met zout gesprenkeld en gevuld met in blokjes gesneden kaas: jonge Asiago, Nederlandse geitenkaas met fenegriek, geraspte Parmezaanse kaas en citroentijm.

In de oven op 180° C gebakken tot het vruchtvlees zacht werd en de kaas volledig gesmolten. Het duurt ruim een uur voor een 18 cm lange pompoen. 
Zoooo lekker! Een soort kaasfondue in de pompoen!
Ik moet het eens proberen met Gorgonzola en Asiago...

Nessun commento: